lørdag 28. mai 2011

Hjelp!!

Bonden kom inn i kveld og spurte meg hva denne blomsten var?
den vokser over alt på saue-beitet....

Tydeligvis liker verken sauene eller bonden denne veksten.

Kjente litt press over meg,
jeg har tross alt noen vektall i botanikk (mange år siden)
og passe hageinteressert......



Fram med Lids flora......

planten vokser i tuer, har runde hjerteforma blader, blå blomster (leppeblomst?) , firkantet stengel.


Er dette en Åkermynte?


Kanskje en av dere kan bekrefte eller avkrefte hva dette er?


Hadde egentlig laget et tur-bilde innlegg, men bonden trenger svar....
så da kommer turen i morgen.

Takk for alle de fine kommentarene jeg fikk på innlegget i går, det blir jeg veldig glad for. Tusen takk!

Mange goe klemmer,

Lindis

5 kommentarer:

  1. Måtte flire da jeg så bilde av "den". Vi lar en bonde ha sine sauer på beite hos oss, og fikk det samme spørsmålet. Den sprer seg noe forferdelig!!! De blå blomstene er fine i seg selv, men det blir nesten som løvetann. Like uønsket. Jeg kan ikke hjelpe deg med navnet, men noe herk er det! Lykke til;-) Klem

    SvarSlett
  2. Har den her hjemme også, søte blå blomster, vet dessverre ikke hva den heter.
    Men sikkert noen andre her inne som vet ja :)

    God kveld, klem :0)

    SvarSlett
  3. Sorry, men ønsker deg ei fortsatt fin helg;) Håper noen kan hjelpe deg. Klem fra meg;)

    SvarSlett
  4. Tror ikke det er Åkermynte det der for Åkermynte har vel spisse blader og blomstene er mer sånn i en klase og rosa /lilla hm.. Søk litt på nettet du , lykke til .

    SvarSlett
  5. Kan nok dessverre ikke hjelpe deg der :) Men kan heller takke deg for koselig hilsen på bloggen min :)

    Klem Anita

    SvarSlett