søndag 1. mai 2011

Kom mai du skjønne, milde.....

I dag har jeg gått meg en liten tur, se hvor vakkert!



Hva passer vel bedre enn sangen "kom mai du skjønne, milde....."

Kom, mai, du skjønne, milde,
gjør skogen atter grønn,
og la ved bekk og kilde
fiolen blomstre skjønn!
Hvor ville jeg dog gjerne
at jeg igjen deg så!
Akk, kjære mai, hvor gjerne
gad jeg i marken gå!


Vi skal i bursdagsselskap og jeg har plukket denne vakre buketten til min kjære snille mor!

GLEDE!

Ha en flott dag, denne 1.dagen i mai.

Klemmer

7 kommentarer:

  1. Nydelig hvitveisteppe. Deilig måned vi går inn i nå. Kos deg i besøket.

    SvarSlett
  2. Slike tepper av hvitveis er sååå vakkert, og et sikkert tegn på at sommeren kommer:)
    Kos deg i bursdag, klem fra meg;)

    SvarSlett
  3. Jeg elsker også hvitveis. Beste vårtegn synes jeg. Ha en fin første mai søndag!

    SvarSlett
  4. Heeeeeerlige bilder <3

    Kommer i skikkelig sommerstemning av sånt :)

    Kos deg masse idag med familien <3

    KLEM

    SvarSlett
  5. åååå
    :)
    Hvitveisskog, finnes knapt noe vakrere enn den hvite bunnen og de oppbrutte lysglimtene

    SvarSlett
  6. Såå fine hvitveisbilder! tenker din mor ble glad for denne buketten!
    Ønsker deg en fin ny uke!

    Klem fra Hanne:)

    SvarSlett
  7. Hei og tusn takk førr koseli`kommentar på bloggen min...dæ varme utruli`masse!! Nydli` hvitveisbukætt mor di får :o)
    Hvitveis e bære nyyyydeli`...dæinn har ikkje kommen her nord æinda...ruint 20 mai kainn eg byjnne å kjike ætter dæinn...mæn da e dæ slag i slag mæ aille slags blomstra...gler meg vældi tell skogstorknæbben blomstre...dæinn e bære utruli flott og dekorativ i vasa ilag mæ hundekjeks (en skjermplainte)...og kvitkløvern mæ fæite moshomle på...og gule smørblomster...og baillblomen mæ sin fantastiske parfyme...vi har en fantastisk natur her i Nord-Norge...gler meg og tell dæ væggmonterte drivhuse førr varanda kjæm sånn at eg kainn få sådd blomkarse...dæinn blomstre da i mettn av juli og tell langt uti august og moshomln` og sommarfuglan bære ælske dæm...dæm e utruli dekorativ i krokke og fantastisk go` å ha i salata både som pyint og som smaksførstærkar...dæm smake peppar...bruke og å dekorere sjokoladekake mæ dæm :o)
    På dæ næste ijnnlægge mett på bloggen om rosn mine skal eg førklare ka eg gjør mæ rosn førr å bevare dæm førr ættertia...rosn mæ bære få tørke nån daga først før eg går i gang...ha ei fantastisk uka i mæillomtia`!!
    Klæm Vintgaepia

    SvarSlett